dinsdag 20 november 2012

Nog een laatste keertje bij de kinderen van RCFC op bezoek


Dinsdagochtend, mijn tijd in Calcutta zit er (helaas) alweer bijna op en ik grijp mijn kans nog even om op bezoek te gaan bij het R.C.F.C. Eventjes kijken bij de kleintjes die afgelopen vrijdag geopereerd zijn. En even kijken hoe het met Bulti gaat, zij was al zo zenuwachtig en moet nu nog een week langer wachten.

Met de metro en de autorickshaw (‘oto’ zoals ze die hier noemen) ben ik er zo. Bij het R.C.F.C. maak ik eerst nog even een praatje met de fysiotherapeut, hij was erg benieuwd hoe ik mijn bezoek afgelopen zondag aan Bolpur ervaren had en hij vraagt me ook ideeën aan te brengen wat er allemaal mogelijk zou zijn. Nou, ik vond dat hij zelf al heel veel plannen had! Maar het is natuurlijk altijd leuk dat ze openstaan voor andere ideeën.


Daarna loop ik naar het OT Block, waar de kinderen op ziekenzaal liggen. En ik word gelijk hartelijk ontvangen, ik zie allemaal lachende gezichten en de pretoogjes zijn bij allemaal weer terug! Super! Ook met Bulti gaat het redelijk goed, ze is nog wel erg nerveus, maar heeft inmiddels wat afleiding door het maken van een borduurwerkje, ook is ze aan het tekenen geslagen. Donderdag worden de nieuwe röntgenfoto’s gemaakt en dan hopelijk vrijdag dan alsnog de operatie. Kakaly en Nandita beloven ons op de hoogte te houden.



Met Rabiul gaat alles meer dan prima. Hij lijkt zijn operatie inmiddels alweer helemaal vergeten. Met zijn ondeugende ogen daagt hij iedereen uit. Zijn puzzeltje valt in goede aarde. Het puzzelen op zich is nog lastig, maar alles in en uit het doosje doen is al interessant genoeg. Heerlijk om naar te kijken.


Ik heb voor allemaal een kleinigheidje meegenomen, een puzzeltje, een kleurboek of iets voor in het haar. Vooral dat laatste doet het erg goed, heerlijk dat gepruts met roze dingetjes in de haren van die meisjes.




Voordat ik wegga, zeg ik iedereen nog even gedag. Ik heb het misschien al eerder gezegd, maar het is altijd zo leuk om hier te zijn, het welzijn van de kinderen staat hier gewoon op nummer 1, niet zomaar omdat dat moet, maar omdat iedereen dat zo voelt en dat geeft een hele leuke sfeer onder de mensen. Was het alvast weer maar volgend jaar …


Geen opmerkingen: