dinsdag 15 november 2011

Happy Children's day !


Vandaag is het Children's Day in Calcutta. Deze dag wordt gevierd op de geboortedag van Jawaharlal Nehru, hij was de eerste president van India. Hij was gek op kinderen (en op rozen), hij vergeleek deze twee dan ook vaak, hij zei dat je kinderen moest koesteren, ze zijn immers de toekomst van het land! Deze dag wordt op scholen gevierd, er zijn optredens van kinderen, soms samen met de leraren, het is een vreugdevolle dag!

Zo ook op 'onze' scholen uiteraard. Ik ben door Reena en Ashit uitgenodigd om naar Prayrona-3 te komen. Als ik aankom, zijn de versieringen al in volle gang. Daarna legt een leraar uit wat Children's Day inhoudt en volgen er wat optredens. De kinderen zingen, dansen of lezen een gedicht voor. Heel erg leuk, iedereen doet super zijn best en dit wordt uiteraard beloond met een groot applaus !


Akash treedt hier samen op met zijn grote zus
Speciaal voor vandaag heeft Ashit bloemetjes gehaald (als verrassing voor mij). Deze bloemetjes worden eerst vanaf de bovenste verdieping van de school naar beneden gegooid, alle kinderen gingen helemaal los ! Daarna werd er ook nog een ballon gevuld, deze werd aan de ventilator geknoopt en ik werd daar natuurlijk naar toe geleid (onwetend), daarna groot spektakel, want de ballon knapte en alle bloemetjes vielen op mijn hoofd. (Het is nu avond, ik ging net naar het toilet en er komen nog steeds bloemetjes van onder mijn kleren vandaag ...)



Daarna kreeg iedereen een speciale lunch, het was echt een feestdag, leuk om erbij te zijn!


Helaas was het ook de laatste dag dat ik Reena en Ashit en de kinderen zag. Het afscheid is niet leuk, maar het is maar voor even, volgend jaar, same time, same place ...

Geen opmerkingen: